Kennisconstructie
4.5.3) De docent toont aan dat hij de synchrone- en asynchrone samenwerking en communicatie tussen de leerlingen en docent op een gepaste manier faciliteert door gebruik te maken van ICT.
Tot nu toe verloopt alle communicaties van de stages face to face. zoals eerder gezegd ben ik extra voorzichtig met ICT middelen als communicatie tussen mij en de leerlingen. Ten eerste kan de leerling iets via de app of mail verkeerd opvatten, de leerling ziet de mimiek of iets degelijks van de leraar niet. Ten tweede motiveert het belonen van de docent naar de leerling d.m.v. ICT minder. Ten derde alles wat je via de mail verstuurd kan de leerling bewaren en/of laten zien aan ouders, klasgenoten, vrienden en ten vierde is slecht gedrag via ICT door de docent moeilijker te corrigeren doordat er geen mimiek, volume, of gedrag te zien is. Als ik een vaste klas heb die ik goed ken vind ik het prima om voor de communicatie een groepsapp aan te maken. Zo kun je makkelijk de laatste dingen communiceren. Wel komen er dan strikte regels wat er in de app gezegd wordt. Zoals eerder bewezen kunnen whatsapp groepen gevaarlijk zijn.