Arrangeren van digitaal materiaal

 

4.3.2) De docent toont aan dat hij digitaal leermateriaal kan aanpassen aan de kenmerken van de lerende, waarbij rekening wordt gehouden met verschillen in niveau, interesse, tempo en wijze van leren. 

 

Ook hierbij zal ik de film van flipping the classroom (4.2.3) kunnen gebruiken. De leerlingen kunnen dit filmpje op hun eigen tempo bekijken en zo vaak herhalen als hun dat nodig vinden. Daarnaast heb ik tijdens mijn derde jaars stage tijdens de lessen gedifferentieerd. Ik heb een betekenisvolle leertaak uitgevoerd na aanleiding van de verschillende leerstijlen van de leerlingen in de klas. Aan het eind van het project moesten de leerlingen hun resultaten presenteren a.d.h.v. ICT wat ze zelf mochten bedenken. Sommige leerlingen hadden over het onderwerp: Tsjernobyl, zelfs hun eigen journaal gemaakt: www.aardrijkskunde.djnando.nl. Toch gold voor alle groepjes dezelfde beoordeling waarbij vooral de inzet wordt beloond. Ook al hadden leerlingen niet zo goede powerpoint of filmpjes gemaakt, als ze zich goed hadden ingezet, konden ze toch een goed cijfer krijgen.